COURSE CODE: 46702
COURSE TYPE: COMPULSORY
ΕCTS: 5
SEMESTER: 7TH | WINTER
COURSE LANGUAGE: GREEK
SYLLABUS
The course aims to teach the entire process of designing and producing interactive virtual reality (VR) artworks. The course takes a hands-on, practice-based approach based on the creation of team projects. Students participate in all stages of VR design and production, including the development of the artistic concept, the design of the virtual space and the non-linear narrative, the processing of 3D models and other digital material, the composition of the virtual environment, and the design and programming of user navigation and interaction.
The main thematic units of the course are the following:
Design and programming of user navigation and interaction inside the virtual environment.
ΒIBLIOGRAPHY
- Hughes, J. F., Van Dam, A., McGuire, M., Sklar, D. F., Foley, J. D., Feiner, S.K., Akeley, K. (2020). Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα: Θεωρία και Πράξη, Αθήνα: Εκδόσεις Φούντας.
- Arnheim, R. (2003). Η δυναμική της αρχιτεκτονικής μορφής. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
- Σιάκας, Σ. Θ. (2020). Τρισδιάστατος σχεδιασμός περιβάλλοντος 3D modeling για animation. Αθήνα: Εκδόσεις Φαίδιμος.
- Grau, O. (2004). Virtual Art. From Illusion to Immersion. Cambridge MA: The MIT Press
- Λέπουρας, Γ., Αντωνίου, Α., Πλατής, Ν., Χαρίτος, Δ. (2015). Ανάπτυξη συστημάτων εικονικής πραγματικότητας. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: hdl.handle.net/11419/2546
- Βοσινάκης, Σ., 2015. Εικονικοί κόσμοι. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: hdl.handle.net/11419/3187
- Σαντοριναίος, Μ., Ζώη, Σ., Δημητριάδη, Ν., Διαμαντόπουλος, Τ., Μπαρδάκος, Γ. (2015). Από τις σύνθετες τέχνες στα υπερμέσα και τους νέους εικονικούς-δυνητικούς χώρους. Ένα εγχειρίδιο για τον καλλιτέχνη που ασχολείται με την ψηφιακή τέχνη.. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: hdl.handle.net/11419/6076
- Laurel, B. (2013). Computers as Theatre. Addison-Wesley Professional.
- Calleja, G. (2011). In-Game: From Immersion to Incorporation. Cambridge MA: The MIT Press.
- Lanier, J. (2017). Dawn of the New Everything: Encounters with Reality and Virtual Reality. Henry Holt and Co.
- Bucher, J. (2017). Storytelling for Virtual Reality. Routledge.Wardrip-Fruin, N. & Montfort, N. (επιμ.), The New Media Reader (2003). Cambridge, Massachusetts: The MIT Press